برنامه عملیاتی
تحلیل وضعیت موجود گروه آموزشی
هم اکنون گروه فناوری اطلاعات سلامت در مقطع کارشناسی رشته فناوری اطلاعات سلامت دانشجو می پذیرد و واحدهای درسی آشنایی با کامپیوتر و آشنایی با پایگاههای اطلاعاتی گروههای دیگر آموزشی را نیز پوشش می دهد.
1-اعضای هیات علمی گروه
2-تعداد دانشجویان گروه به تفکیک ورودی
3-اطلاعات مربوط به سرفصل دروس
4-تحلیل ذینفعان
تحلیل ذینفعان شامل شناسایی ذینفعان کلیدی، ارزیابی سلایق آنها و تشخیص راههای اثرپذیری این سلایق و علایق است.
گروه اول: دانشجویان
با مشارکت و هم اندیشی با گروه مشکلات مختلف آموزشی، پژوهشی دانشجویان شناسایی می شود.
گروه دوم: اعضای هیات علمی
این گروه می بایست در تحقق اهداف دانشکده مشارکت فعال داشته و برای این منظور برگزاری جلسات هم اندیشی برای شناسایی مشکلات و ارتباط با واحدهای ذیربط برگزار می شود و از نظرات آنان در جهت حل مشکلات استفاده می شود.
5- اهداف کلی
1-5 اهداف کلی
G1: توسعه کیفی آموزش
G2: ارتقا کمی و کیفی پژوهش
G3: ارتقا کیفیت ارزشیابی دانشجو
G4: مدیریت موثر گروه آموزشی
6-اهداف اختصاصی
G1: حوزه توسعه کیفی آموزش (خانم دکتر ارجی)
- G1O1: بهره گیری از روش های نوین آموزش
- G1O2: تجهیز و به روز رسانی آزماشگاه فناوری اطلاعات سلامت
- G1O3: برگزاری کارگاههای آموزشی و مهارت آموزی دانشجویان
- G1O4: راه اندازی مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت
G2: حوزه توسعه کمی و کیفی پژوهش(آقای دکتر رحمانی)
- G2O1: ارتقا کمی طرح های مشترک با مراکز دیگر(حداقل دو مورد در سال)
- G2O2: بهبود وضعیت چاپ مقالات اعضای هیات علمی
- G2O3: توسعه طرح های پژوهشی دانشجویی
- G2O4: توسعه پژوهش در آموزش
G3: حوزه ارتقا کیفیت ارزشیابی دانشجو (خانم دکتر ارجی)
- G3O1: بهبود کیفیت سوالات آزمون های به میزان 30 درصد
- G3O2: پایش مطابقت سوالات با سرفصل های تدریس شده
G4: مدیریت موثر گروه آموزشی
- G4O1: بهبود مشارکت اعضای هیات علمی در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری
- G4O2: برگزاری کارگاههای توانمند سازی اعضای هیات علمی
جدول فعالیت های مربوط به هر یک از اهداف برنامه عملیاتی
حوزه فعالیت: توسعه کیفی آموزش
G1: حوزه توسعه کیفی آموزش |
||||||||
|
||||||||
ردیف |
شرح فعالیت |
مسئول اجرا |
زمان شروع |
زمان پایان |
چگونگی اجرا |
شاخص پایش یا ارزشیابی |
درصد پیشرفت |
ملاحظات |
1 |
برگزاری کارگاههای روش تدریس جهت اساتید |
دکتر ارجی |
فروردین 1402 |
اردیبهشت 1402 |
تعیین عناوین دقیق کارگاهها و مدرسین آن |
تعداد کارگاه برگزار شده |
|
|
2 |
شناسایی شیوه های اثربخش تدریس از دید دانشجویان |
دکتر ارجی |
مهر 1402 |
آبان 1402 |
همفکری و اجماع با دانشجویان |
جلسات برگزار شده |
|
|
3 |
برگزاری 20درصد از جلسات دروس اساتید داوطلب برای اجرای روش های نوین تدریس |
دکتر ارجی |
مهر 1402 |
دی 1402 |
برگزاری چند جلسه از تدریس به روش های نوین |
تعداد جلسات برگزار شده |
|
|
G1: حوزه توسعه کیفی آموزش |
||||||||
|
||||||||
ردیف |
شرح فعالیت |
مسئول اجرا |
زمان شروع |
زمان پایان |
چگونگی اجرا |
شاخص پایش یا ارزشیابی |
درصد پیشرفت |
ملاحظات |
1 |
تعیین لیست نواقص تجهیزات آزمایشگاه فناوری اطلاعات و ارائه لیست خرید |
دکتر ارجی |
مهر 1402 |
تا زمان اجرایی شدن |
بررسی سیستم های موجود و تهیه لیست |
لیست خرید ارائه شده |
|
|
2 |
پیگیری لیست خرید های ارائه شده |
دکتر ارجی |
مهر 1402 |
تا زمان اجرایی شدن |
پیگیری خرید های صورت گرفته از کارپردازی |
تجهیزات خریداری شده |
|
|
3 |
تهیه لیست نرم افزارهای مورد نیاز آزمایشگاه |
دکتر ارجی |
مهر 1402 |
تا زمان اجرایی شدن |
بررسی نرم افزارهای رایج مورد استفاده در آزمایشگاههای HIT |
لیست نرم افزارها |
|
|
4 |
نصب نرم افزارهای مورد نیاز آزمایشگاه |
دکتر ارجی |
مهر 1402 |
تا زمان اجرایی شدن |
نصب نرم افزارهای مورد نیاز |
نرم افزارهای نصب شده |
|
|
5 |
تهیه لیست نرم افزارهای موجود در آزمایشگاه و نصب در محیط آزمایشگاه |
دکتر ارجی |
مهر 1402 |
تا زمان اجرایی شدن |
تهیه لیست نرم افزارها |
لیست نرم افزارهای موجود |
|
|
G1: حوزه توسعه کیفی آموزش |
||||||||
|
||||||||
ردیف |
شرح فعالیت |
مسئول اجرا |
زمان شروع |
زمان پایان |
چگونگی اجرا |
شاخص پایش یا ارزشیابی |
درصد پیشرفت |
ملاحظات |
1 |
نیازسنجی دوره های آموزشی مورد نیاز |
انجمن فناوری اطلاعات سلامت |
اردیبهشت 1402 |
خرداد 1402 |
نظرسنجی آنلاین دوره های آموزشی |
لیست دوره های آموزشی مورد نیاز |
|
|
2 |
تعیین مدرسین دوره |
دکتر ارجی |
اردیبهشت 1402 |
خرداد 1402 |
تعیین مدرسین هر حوزه و معرفی به انجمن |
لیست مدرسین دوره |
|
|
3 |
تعیین بازه زمانی اجرای دوره های آموزشی |
دکتر ارجی |
اردیبهشت 1402 |
خرداد 1402 |
تعیین بازه زمانی با توجه به تقویم آموزشی دانشجویان و تفکیک دوره های حضوری و مجازی |
بازه زمانی برگزاری دوره ها |
|
|
4 |
برگزاری دوره های آموزشی بر طبق تقویم تنظیم شده |
انجمن فناوری اطلاعات سلامت |
خرداد 1402 |
تا پایان سال |
برگذاری دوره ها به شکل مجازی یا حضوری |
لیست کارگاههای برگزار شده |
|
|
G1: حوزه توسعه کیفی آموزش |
||||||||
|
||||||||
ردیف |
شرح فعالیت |
مسئول اجرا |
زمان شروع |
زمان پایان |
چگونگی اجرا |
شاخص پایش یا ارزشیابی |
درصد پیشرفت |
ملاحظات |
1 |
پیگیری راه اندازی ارشد رشته فناوری اطلاعات سلامت |
دکتر ارجی-دکت رهمت |
فروردین 1402 |
تا زمان اجرایی شدن |
پیگیری راه اندازی ارشد رشته |
راه اندازی رشته |
|
|
حوزه فعالیت: توسعه کمی و کیفی پژوهش
G2: توسعه کمی و کیفی پژوهش |
||||||||
G2O1: ارتقا کمی طرح های محصول محور |
||||||||
ردیف |
شرح فعالیت |
مسئول اجرا |
زمان شروع |
زمان پایان |
چگونگی اجرا |
شاخص پایش یا ارزشیابی |
درصد پیشرفت |
ملاحظات |
1 |
برگزاری کارگاههای آشنایی با طرح های محصول محور |
دکتر رحمانی |
تیر ماه 1402 |
تیر ماه 1402 |
برگزاری کارگاه در قالب توانمند سازی اساتید |
مستندات کارگاه برگزار شده |
|
|
2 |
برگزاری کارگاههای شیوه نگارش طرح های کسب و کار |
دکتر رحمانی |
تیر ماه 1402 |
تیر ماه 1402 |
برگزاری کارگاه در قالب توانمند سازی اساتید |
مستندات کارگاه برگزار شده |
|
|
3 |
برگزاری کارگاههای آشنایی با مالکیت فکری و ثبت اختراع |
دکتر رحمانی |
مرداد ماه 1402 |
مرداد ماه 1402 |
برگزاری کارگاه در قالب توانمند سازی اساتید |
مستندات کارگاه برگزار شده |
|
|
G2: توسعه کمی و کیفی پژوهش |
||||||||
G2O2: بهبود وضعیت چاپ مقالات اعضای هیات علمی |
||||||||
ردیف |
شرح فعالیت |
مسئول اجرا |
زمان شروع |
زمان پایان |
چگونگی اجرا |
شاخص پایش یا ارزشیابی |
درصد پیشرفت |
ملاحظات |
1 |
برگزاری کارگاه آموزشی نگارش مقالات انگلیسی |
دکتر رحمانی |
مرداد ماه 1402 |
مرداد ماه 1402 |
برگزاری کارگاه در قالب توانمند سازی اساتید |
مستندات کارگاه برگزار شده |
|
|
|
تعیین چشم اندازه 5 ساله گروه آموزشی در ارائه مقالات پژوهشی |
دکتر رحمانی |
مرداد ماه 1402 |
مرداد ماه 1402 |
طرح، بررسی و تصویب مصوبات در شورای گروه |
بررسی مستندات |
|
|
2 |
تعیین سهم هر یک از همکاران در تحقق اهداف چشم انداز تعیین شده |
دکتر رحمانی |
مرداد ماه 1402 |
مرداد ماه 1402 |
تعیین سهم هر یک از همکاران در تحقق برنامه |
بررسی مستندات |
|
|
3 |
اطلاع رسانی همایش های ملی و بین المللی |
دکتر رحمانی |
مرداد ماه 1402 |
مرداد ماه 1402 |
اطلاع رسانی از طریق شبکه های اجتماعی و سایت |
بررسی مستندات |
|
|
G2: توسعه کمی و کیفی پژوهش |
||||||||
|
||||||||
ردیف |
شرح فعالیت |
مسئول اجرا |
زمان شروع |
زمان پایان |
چگونگی اجرا |
شاخص پایش یا ارزشیابی |
درصد پیشرفت |
ملاحظات |
1 |
تعیین لیست اولویت های پژوهشی گروه |
دکتر رحمانی |
خرداد ماه 1402 |
خرداد ماه 1402 |
همفکری و اجماع با همکاران گروه |
مستندات |
|
|
2 |
اطلاع رسانی اولویت های پژوهشی گروه به دانشجویان |
دکتر رحمانی |
خرداد ماه 1402 |
خرداد ماه 1402 |
اطلاع رسانی اولویت ها |
مستندات |
|
|
3 |
همکاری با کمیته تحقیقات دانشجویی برای ارائه طرح های دانشجویی |
دکتر رحمانی |
خرداد ماه 1402 |
تا پایان سال |
معرفی طرح های دانشجویی به کمیته تحقیقات |
لیست طرح های مصوب |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
G2: توسعه کمی و کیفی پژوهش |
||||||||
|
||||||||
ردیف |
شرح فعالیت |
مسئول اجرا |
زمان شروع |
زمان پایان |
چگونگی اجرا |
شاخص پایش یا ارزشیابی |
درصد پیشرفت |
ملاحظات |
1 |
تعیین لیست اولویت های پژوهش در آموزش |
دکتر رحمانی |
خرداد ماه 1402 |
خرداد ماه 1402 |
همفکری و اجماع با همکاران گروه |
مستندات |
|
|
|
اطلاع رسانی اولویت های پژوهش در آموزش به دانشجویان |
دکتر رحمانی |
خرداد ماه 1402 |
خرداد ماه 1402 |
اطلاع رسانی اولویت ها |
مستندات |
|
|
|
همکاری با کمیته توسعه آموزش برای ارائه طرح های دانشجویی |
دکتر رحمانی |
خرداد ماه 1402 |
تا پایان سال |
معرفی طرح های دانشجویی به کمیته توسعه دانشجویی |
لیست طرح های مصوب |
|
|
حوزه ارتقا کیفیت ارزشیابی دانشجو
G3: حوزه ارتقا کیفیت ارزشیابی دانشجو |
||||||||
|
||||||||
ردیف |
شرح فعالیت |
مسئول اجرا |
زمان شروع |
زمان پایان |
چگونگی اجرا |
شاخص پایش یا ارزشیابی |
درصد پیشرفت |
ملاحظات |
1 |
شناسایی چالش های آزمون های سال 1401 از دید اساتید |
دکتر ارجی |
خرداد 1401 |
تیرماه1401 |
اجماع و نشست با اساتید گروه |
بررسی مستندات |
|
|
2 |
شناسایی چالش های آزمون های سال 1401 از دید دانشجویان |
دکتر ارجی |
خرداد 1401 |
تیرماه1401 |
اجماع و نشست با دانشجویان |
بررسی مستندات |
|
|
3 |
دسته بندی چالش های شناسایی شده |
دکتر ارجی |
تیرماه 1401 |
تیرماه 1401 |
جمع بندی یافته های بند 1و 2 |
مستندات |
|
|
4 |
ارائه چالش ها به EDC جهت برگزاری کارگاه آموزشی |
دکتر ارجی |
تیرماه 1401 |
تیرماه 1401 |
مکاتبه |
مستندات |
|
|
G3: حوزه ارتقا کیفیت ارزشیابی دانشجو |
||||||||
|
||||||||
ردیف |
شرح فعالیت |
مسئول اجرا |
زمان شروع |
زمان پایان |
چگونگی اجرا |
شاخص پایش یا ارزشیابی |
درصد پیشرفت |
ملاحظات |
1 |
بررسی حداقل یک آزمون از دروس محول شده به اساتید |
دکتر ارجی |
خرداد ماه 1402 |
تیرماه 1402 |
انتخاب یکی از آزمونهای هر یک از اساتید گروه در جلسه گروه |
بررسی مستندات جلسه گروه |
|
|
2 |
بررسی مطابقت سوالات با طرح درس ارائه شده |
دکتر ارجی |
خرداد ماه 1402 |
تیرماه 1402 |
بررسی مطابقت سرفصل دروس با آزمون مربوطه با نظارت متخصص مربوطه |
بررسی سوالات |
|
|
3 |
ارائه بازخورد به مدرس مربوطه |
دکتر ارجی |
خرداد ماه 1402 |
تیرماه 1402 |
ارائه اشکالات موجود در سوالات آزمون ها |
مستندات مربوط به فیدبک به اساتید |
|
|
حوزه: مدیریت موثر گروه آموزشی
G4: مدیریت موثر گروه آموزشی |
||||||||
G4O1: بهبود مشارکت اعضای هیات علمی در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری |
||||||||
ردیف |
شرح فعالیت |
مسئول اجرا |
زمان شروع |
زمان پایان |
چگونگی اجرا |
شاخص پایش یا ارزشیابی |
درصد پیشرفت |
ملاحظات |
1 |
برگزاری نشست همفکری در گروه |
دکتر همت |
اردیبهشت 1402 |
طی سال |
شورای گروه |
مستندات |
|
|
2 |
اطلاع رسانی مصوبات و تصمیمات گروه جهت اعضا |
دکتر همت |
اردیبهشت 1402 |
طی سال |
مکاتبات |
مستندات |
|
|
3 |
شناسایی موقعیت های مختلف در سطح دانشکده و ارائه در گروه جهت همفکری و ارائه خدمات مشاوره ای گروه |
دکتر همت |
اردیبهشت 1402 |
طی سال |
مکاتبات |
مستندات |
|
|
4 |
تهیه گزارش از فعالیت های گروه جهت ارائه به معاونت آموزشی |
دکتر همت |
اردیبهشت 1402 |
طی سال |
مکاتبات |
مستندات |
|
|
G4: مدیریت موثر گروه آموزشی |
||||||||
G4O2: برگزاری کارگاههای توانمند سازی اعضای هیات علمی |
||||||||
ردیف |
شرح فعالیت |
مسئول اجرا |
زمان شروع |
زمان پایان |
چگونگی اجرا |
شاخص پایش یا ارزشیابی |
درصد پیشرفت |
ملاحظات |
1 |
نیازسنجی دوره های آموزشی مورد نیاز |
واحد توانمند سازی اساتید |
اردیبهشت 1402 |
خرداد 1402 |
نظرسنجی آنلاین دوره های آموزشی |
لیست دوره های آموزشی مورد نیاز |
نیازسنجی دوره های آموزشی مورد نیاز |
|
2 |
تعیین مدرسین دوره |
واحد توانمند سازی اساتید |
اردیبهشت 1402 |
خرداد 1402 |
تعیین مدرسین هر حوزه و معرفی به انجمن |
لیست مدرسین دوره |
تعیین مدرسین دوره |
|
3 |
تعیین بازه زمانی اجرای دوره های آموزشی |
واحد توانمند سازی اساتید |
اردیبهشت 1402 |
خرداد 1402 |
تعیین بازه زمانی با توجه به تقویم آموزشی دانشجویان و تفکیک دوره های حضوری و مجازی |
بازه زمانی برگزاری دوره ها |
تعیین بازه زمانی اجرای دوره های آموزشی |
|
4 |
برگزاری دوره های آموزشی بر طبق تقویم تنظیم شده |
واحد توانمند سازی اساتید |
خرداد 1402 |
تا پایان سال |
برگذاری دوره ها به شکل مجازی یا حضوری |
لیست کارگاههای برگزار شده |
برگزاری دوره های آموزشی بر طبق تقویم تنظیم شده |
|